dansarna

Alla inlägg under maj 2012

Av Hanna & Frida - 31 maj 2012 17:30

Jag vet att jag typ ber om ursäkt för mitt dåliga uppdaterande i typ varje inlägg, men jag är verkligen ledsen :/

Har haft någon sorts "bloggtorka" den senaste veckan, inga ideer på bra inlägg, eller tid pga massa prov. Men jag ska försöka bättra mig!

Idag vi biologi-prov, det gick väl sådär. Det var jättesvåra frågor och så har jag haft jätteont i huvudet hela dagen, men jag gjorde i alla fall mitt bästa, så får hoppas att det gick rätt bra!


Har nyss suttit och skypat med Frida i över en timme, i början pluggade vi lite matte till provet imorgon, sedan pratade vi lite om stagingen och lite andra saker ;)


Ha en bra kväll!

/Hanna♥

Haha snyggt smile...  

Av Hanna & Frida - 31 maj 2012 17:03

Har varit på resor lite under dagen, haha     

 

Hängde lite på månen och träffade min bästa vän jorden :P

 

Var även förbi Eifeltornet :D

 


Vad man kan hinna med under en dag :D

Kram Frida     

Av Hanna & Frida - 30 maj 2012 17:37

Ngn som såg på Loreens hemkomst igår på TV? :D ♥

Jag såg hela, men här är en liten snutt från hennes hemkomst i Stockholm, Hötorget/Sergel :D ♥

Så sjukt mycket folk! :P ♥

 

Av Hanna & Frida - 30 maj 2012 17:00

Hej bloggen! :D ♥

Känner mig super dålig på att blogga just nu men det är för att jag inte har tid med det, har NO-prov i morgon och Matte-prov på Fredag sen nästa vecka på Måndag så har jag engelska-prov sen så hade jag även spanska-prov i torsdags så det är mycket plugg nu! :s Men pappa har sagt om jag får alla rätt på spanska provet så ska jag få 100:- av honom! :D ♥

Men nu är det snart show! :D ♥

Lääängtar as mycket kommer bli superkul! Nu på fredag så kommer vi ha stageing(stavning) så vi kommer få gå ifrån skolan lite tidigare och sen på Lördag har vi genrep som alla får komma och kolla på så ni som vill kan beställa biljetter på tickster.se och söka på Cabaret Kühler det kostar 95:- ♥

Sen på Söndag är det den riktiga SHOWEN, CABARET KÜHLER! ♥♥♥♥♥♥♥

Kram FRIDA♥♥

Här är lite bilder från klassgrejen :P ♥

                   



Av Hanna & Frida - 26 maj 2012 18:39

Hellu everybody! :D ♥

Sorrysorry för att vi inte har bloggat på länge! :P

Men har varit en as skön vecka :D ♥

Jag fick ju tandställning i måndags, gjorde inte alls ont att sätta dit den men det har gjort ont nu hela veckan och dom har varit ömma så jag har inte kunnat äta lika mycket som jag brukar göra :( Men det kommer att bli super fint sen :D ♥

I fredags så skulle vi ha haft friidrottsdag men det blev så många förseningar med tågen så det blev inget med det :(

Men sen så kom Ludwig med ett förslag, men varför kan inte alla komma hem till mig?

Så hela klassen + paralell klassen gick hem till Ludwig, det var as kul! :DD ♥

Vi badade även där, mitt första bad för i år! :P ♥

 

Men det vart lite synd om Ludwug när vi var där för när alla badade så brakade brryggan i hop helt plötsligt, haha jag tyckte det var askul(kanske inte så snällt sagt), men jag skulle precis gå upp för stegen och då sjönk bryggan under vattnet, var as läskigt! :P ♥

Men det var superduperkul!! :DDDD ♥

Sen på kvällen så hade vi klasspiknick, det var jättemysigt♥

Här är en bild på Danne och Carro när vi cyklade hem hihi ♥

Bild från våran förra klassresa i 6:an ♥ :D

Kram FRIDA♥♥♥


Av Hanna & Frida - 23 maj 2012 22:24

Hejhejhej!

Ledsen att varken jag eller Frida bloggat på några dagar, men båda har haft fullt upp :/ Jag ska verkligen försöka bättra mig!

I måndags var jag hos läkaren, äntligen fick jag operera min tå! Det är inte direkt någon allvarlig operation, de tar bara bort en bit av nageln, dock så gjorde det sjuuuukt ont eftersom bedövningen inte riktigt hjälpte :( Så nu går jag runt med foppa-tofflor haha, eftersom alla andra skor trycker jättemycket på tån...

Igår spelade jag flöjt, men innan träffades jag och Sofia och åt den första mjukglassen för i år! Mm, älskar det (y)


För någon timme sedan kom jag hem från stan, vi hade ett extra dansrep för alla som är med i numret "Dreamgirls" på showen. Det var jätteroligt! :D Kunde faktiskt dansa nästan utan problem, även om jag fick riktigt ont i tån efteråt... Men det är sånt man får ta, eller hur? ;)

Puss och kram! /Hanna

 

Av Hanna & Frida - 20 maj 2012 21:41

Hejsan allihopa! :D ♥

Idag hade jag den absolut sista danslektionen innan sommarlovet :((( 

Hade även min sista lektion med min grupp:(((((( ♥

Kommer inte att ha Jonas ngt mer:(( så vill tacka han, han är en as bra lärare och grym på stepp! :D ♥

   

Kram FRIDA♥

Av Hanna & Frida - 20 maj 2012 21:05


Kolla in väderprognosen för veckan! Nu känns det verkligen som sommar :D

Kram Hanna :)♥ 

Presentation


Hej! Vi är två glada tjejer på 14 år :) Vi älskar att dansa och kommer blogga mkt om dans men såklart om massa annat också! Hoppas ni gillar bloggen! Kramar Hanna och Frida :)

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards